Tuesday, December 21, 2010

Daniel Domscheit-Berg Denies Rumor of Assange-Israeli Deals

http://www.uruknet.info/?p=m73145&hd=&size=1&l=e

EXCERPT:
I have been notified about the general rumour a few weeks ago, and shortly after about the appearance of me as involved in those allegations. I have never spoken to anyone at syriatruth or that reporter that is making these claims, nor do I know anything about any deals JA has allegedly made with Israelis.

Given what is appearing in the Scandinavian area with the involvement of Shamir and Wahlstrom I wouldn't actually expect that to happen either. In any case, this latter statement is just my personal judgement.

I once received a test mail from a nizar.nayouf@syriatruth.net, and then a followup regarding OpenLeaks questions. A contact request to him after hearing of the allegations was not replied to.

In the last week or so I have been contacted by Israeli TV about this, as well as French Le Point today. Those are the only media outfits so far that seem to have taken interest. Other than that it seems to be mainly spreading via weird Russian and religious forums, at least from as much as I am aware of.

As I read somewhere that this alleged reporter I allegedly talked to works for Hareetz, I have asked the folks from Israeli TV if they could help find out who that is, and how to contact her. They replied that there doesn't seem to be anyone by that name. So obviously, which was my gut feeling also, that person does not exist. Why that rumour is circulated, I dont know. I have my feelings about that and think we should give it some more time to uncover itself.

No comments: